پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4246
-
الف
+

تندیس‌های «سینما حقیقت» به مراکز استانی صدا و سیما رسید

در اختتامیه جشنواره «سینما حقیقت» تولیدات صدا و سیمای مراکز خوزستان و لرستان موفق به دریافت سه جایزه شدند.

در اختتامیه جشنواره «سینما حقیقت» تولیدات صدا و سیمای مراکز خوزستان و لرستان موفق به دریافت سه جایزه شدند.

در اختتامیه جشنواره «سینما حقیقت» در بخش مسابقه ملی، مستند «راه بی عبور» به کارگردانی محمدرضا حافظی و تولید سیمای مرکز لرستان که در ۳ بخش بهترین کارگردانی مستندهای نیمه بلند، بهترین تصویربرداری و بهترین فیلم مستند کاندیدای دریافت جایزه بود، موفق شد تندیس فیروزه‌ای و جایزه بهترین کارگردانی فیلم‌های مستند نیمه بلند را از آن خود کند.

همچنین، هیات داوران این بخش تندیس جشنواره و جایزه نقدی بهترین تصویربرداری آثار مستند را به حجت طاهری تصویربردار مستند «پرندگان در سایه» اثر سیمای مرکز خوزستان اهدا کرد.

جایزه اول بخش «خرد و تجربه» نیز به مستند «گاهی روی آب» تولید مرکز خوزستان تعلق گرفت که سعید آلبو عبادی کارگردان این اثر موفق به دریافت نشان جشنواره شد.

لازم به ذکر است که دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» با شعار «حقیقت بهترین راهنماست»، در روزهای ۱۴ تا ۲۱ آذرماه ۱۳۹۵، توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی برگزار شده بود.

بازنمايی تاریخ و فرهنگ جامعه‌ی ايرانی- اسلامی؛ صيانت از هويت ملی مبتنی بر انگاره‌هاي دينی و ايرانی؛ تقويت سينمای مستند خلاق ايران؛ بيان نسبت سينماي مستند با واقعيت‌های اجتماعی؛ آشنايی  فيلمسازان كشور با تحولات نوين سينمای مستند جهان؛ توجه به اهمیت اقتصاد سینمای مستند با تاکید بر رفع موانع تولید، توزیع و نمایش این آثار در عرصه‌های داخلی و خارجی، از اصول و اهداف این جشنواره بوده است.

م ه / س م

نظر شما
ارسال نظر